Europa - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Renske en Andre - WaarBenJij.nu Europa - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Renske en Andre - WaarBenJij.nu

Europa

Blijf op de hoogte en volg Renske en Andre

10 Augustus 2012 | Spanje, Alicante

Maar helemaal het einde van onze trip is het nog niet, we hebben nog enkele maanden europa tegoed. Na 3 heerlijke weken thuis hebben we ons eigen kampertje gepakt en klaargemaakt voor ons volgende avontuur. De globale planning is ongeveer 7 weken Frankrijk, Spanje en misschien Italie. Dan weer terug richting Nederland en in September nog 3 weken met Renske haar ouders richting Oostenrijk en Kroatie.

Inmiddels zitten we op een camping vlakbij Barcelona en zijn we al weer bijna een maand onderweg. De avonturen zijn misschien wat minder dan onze wereldtrip maar ik vind het wel leuk om alsnog een verslagje te schrijven voor het thuisfront en voor onszelf om later terug te kunnen lezen hoe onze europatrip verlopen is.

We zijn 8 juli vertrokken richting Belgie waar Andre zijn zus woont, toevallig waren Andre zijn ouders daar ook die week dus hebben we een paar leuke dagen met elkaar kunnen doorbrengen. Andre zijn zus woont in Wildert, vlakbij Essen. Op vrijdag zijn we een dagje naar Antwerpen geweest, wat erg gezellig was. De andere dagen hebben we helaas niet zoveel kunnen ondernemen door het slechte weer maar we hebben wel gezellig bijgekletst met zijn allen.

Zondag zijn we doorgereden met als uiteindelijke bestemming Annecy. De eerste stop was in Pont au Mousson, een leuk klein dorpje aan de Mousson waar we heerlijk sushi hebben gegeten ’s avonds. De volgende ochtend weer door. We besloten niet de tolweg te nemen maar een beetje binnendoor te crossen. Echt haast hadden we toch niet.
Toen het einde van de middag naderde besloten we een camping te zoeken om de nacht door te brengen. We kwamen uit bij Boult, een plaatsje ong 100 km ten oosten van Dijon, op een prachtig mooie camping midden tussen een bos en graanvelden. Een klein, gezellig campinkje met een zwembadje in het midden. Het warme water werd nog gestookt dmv hout. We hebben hier heerlijk 3 dagen vertoeft en genoten van het mooie weer. Een fietstocht gemaakt van 50 km door de heuvels (best wel zwaar kan ik je vertellen) en nog wat gewandeld.

Na 3 dagen vonden we het mooi geweest en besloten we weer verder te rijden richting Annecy waar we dezelfde dag ook aankwamen. Op aanraden van vrienden van ons zijn we een stukje doorgereden naar Menthou St Bernard, 10 km voorbij Annecy. Hier hebbeen we een camping gevonden om een paar dagen te blijven staan. ’s Avonds hebben we het dorpje verkent en zijn we naar het meer gelopen, de omgeving is er heel mooi. De volgende dag op de fiets naar Annecy. Wat een leuk stadje met veel water kanalen en mooi oude franse huizen en gebouwen. We hebben ons hier prima een dag vermaakt. Helaas werd het weer wat minder de volgende dag en de voorspellingen waren ook niet al te best dus besloten we door te rijden naar warmer weer. We zijn doorgereden naar Zuid – Frankrijk.

Aangekomen bij Cassis zijn we op zoek gegaan naar een camping. Omdat we een camper hebben en ook omdat de wegen daar nogal bergachtig zijn wilden we graag een camping in de buurt van het strand en wat winkeltjes. Dit was een moeilijkere opgave dan we dachten. Uiteindelijk, 4 uur later en 150 km verder zijn we maar gestopt bij een camping waar tenminste plek was. Wat een drukte hier, dit was toch wel een heel groot contrast met de landen die we afgelopen maanden hebben bezocht. Maar goed niet getreurd. Camper neergezet en vrienden van ons gebeld die nog 80 km verder stonden en na overleg besloten de volgende dag door te rijden naar hun camping in de buurt van St Tropez. Zij hebben een plekje voor ons kunnen regelen op een prima camping bij het strand.
Onderweg kwamen we langs voor Renske bekende plaatsjes, vroeger is ze regelmatig in dit deel van Frankrijk geweest met haar ouders in een prachtig huis in Le Rayol, erg leuk om hier weer langs te rijden. Aangekomen bij camping de La Plage bij Port Grimaud hadden we een leuk weerzien met onze vrienden. De camping was perfect, vlakbij het strand en heerlijke ruim tussen de bomen. We hebben hier een week doorgebracht, lekker genieten op het strand, ’s avonds lekker eten met zijn allen en gezellig bijkletsen. We zijn ook nog een dagje naar St Tropez geweest waar je vanuit Port Grimaud met de boot heen kon. Ook erg leuk! Lekker geluncht, geshopt en mooie boten gekeken.

Na een hele gezellige week op deze camping zijn we een stukje terug gereden richting Lyon. Waar we afgesproken hadden met andere vrienden van ons in het plaatsje Coux vlakbij Privas. Wederom aangekomen op een leuk gelegen camping met een zwembad aan een beekje. We zijn hier 5 dagen gebleven en de derde dag kwamen onze vrienden die we gezien hadden in Zuid Frankrijk hier ook nog heen. Heerlijke dagen gehad met kampvuurtjes, lekkere bbq met drankjes en vooral veel liefde en gezelligheid. We hebben echt genoten.

Aan alle mooie dingen komen een eind, dus ook hieraan helaas, onze vrienden weer richting huis en wij richting Spanje. Onderweg besloten om op een parkeerplaats te overnachten bij een benzine station. Achteraf niet zo een goed idee want toen we de volgende ochtend wakker werden stond het gordijn tussen de slaap en rij cabine open. De voordeur was open en het dashboard kastje oftewel ze hebben de deur open gemaakt, gelukkig geen schade en was er ook niets weg, waarschijnlijk waren ze op zoek naar onze portemonnees maar die lagen veilig bij ons achterin. Toch een eng idee dat ze ingebroken hebben terwijl wij sliepen. De volgende keer toch maar weer een camping.

4 uur later kwamen we aan in El Masnou, een plaatsje 15 km van Barcelona waar we onze camper hebben neergezet op een prima camping vlakbij zee en vlakbij het treinstation. Hier hebben we 4 dagen doorgebracht waarvan 2 dagen aan het strand en 2 dagen in de mooie stad Barcelona.
Andre was hier nog nooit eerder geweest, Renske wel maar dat is al weer 10 jaar geleden. We hebben genoten van deze mooie stad, prachtig weer en gelukkig niet al te warm en al te druk. Uiteraard de bekende trekpleisters bezocht maar ook heerlijk rondgeslenterd in het oude centrum wat eigenlijk nog veel leuker was.

De laatste avond voor we verder zouden rijden lagen we lekker in ons campertje tot het een beetje ging kriebelen, ja hoor, mieren. Toen we ons matras optilden zagen we dat het ging om een complete invasie. Dus we hebben de helft van de nacht mieren mogen doden, wat een ramp. Eerst maar gewapend met zaklamp de oorzaak van deze invasie opzoeken, wat blijkt, deze beestjes kwamen via de boom over de waslijn de camper inlopen. Daarna uitroeien, we dachten dat het nooit zou lukken. Ze bleven komen. Maar goed uiteindelijk bijna 2 uur later is het op een enkeling na toch gelukt en konden we eindelijk gaan slapen.

4 dagen later zijn we doorgereden richting La Marina (50 km onder Alicante) waar vrienden van ons wonen. In 1 ruk was te ver dus een stuk voor Allicante zijn we gestopt om de nacht door te brengen. We kwamen terecht op een leuke camper staplaats met een klein zwembadje, sanitair en een klein barretje waar ieder een biertje zat te drinken. We werden enthousiast verwelkomt door de eigenaar, het voelde gelijk goed. Zodra we onze camper hadden geïnstalleerd hebben we een duik genomen in het zwembad en zijn we op het terrasje gaan zitten bij de andere gasten. Wat een gezellig sfeertje.

De volgende dag moesten we weer door, wetende dat we hier zondag weer terug zouden komen omdat een andere collega hier vlakbij woont maar pas maandag weer thuis zou zijn. Dus eerst door naar Hans en Tineke in La Marina. Na een toeristische route door de binnenstad van Alicante (wat dus niet de bedoeling was) kwamen we eindelijk aan bij Hans en Tineke waar we nu gezellig verblijven en heerlijk verwend worden. Momenteel heerst een hittegolf in dit gebied dus het is overdag echt te warm om buiten dingen te ondernemen. Maar we vermaken ons prima door gezellig bij te kletsen en nog wat van de Olympische spelen te kunnen zien. Daarnaast heb ik ook de tijd voor een verhaaltje en de mogelijkheid om hem op internet te plaatsen.
Onze ervaringen met internet op Europese campings is toch wat minder dan in Australie of Nieuw Zeeland. De meeste campings beschikken over geen of slecht internet.
Maar ’s avonds is het heerlijk buiten, gisteren gezellig uit eten geweest en vanavond gaan we naar een leuk marktje. Al met al vermaken we ons super.
Liefs
Andre en Renske

• 10 Augustus 2012 - 18:57

Toos Koster:

Lieve mensen, Ik kan alleen maar zeggen, wat een leven. Maar jullie hebben gelijk, geniet er maar van , groetjes Toos

• 11 Augustus 2012 - 15:52

Elfriede:

Leuk gezellig verslag. Is dat jullie camper op de foto ? Lijkt heel anders.
    Wij zitten nu in Belgie. Kus Mam

• 11 Augustus 2012 - 19:45

Ria Van Der Wilk:

Hallo Andre en Renske
    Sinds ik mijn iPad heb lees ik alles van jullie en ook van Bianca,die haar olympische avontuur
    Beschreven heeft.
    Jullie europese reis ziet er ook ontzettend leuk uit hoor !
    In le Rayol heb je toch zeker wel aan ons gedacht hè ?
    Nog fijne weken, zonder mieren en inbraken !
    Groetjes Ria

• 13 Augustus 2012 - 19:48

Ine Van Der Ham:

Hallo Renske en Andre,
    Jullie maken wel andere avonturen mee in Europa dan in de rest van de wereld.Hier zijn de mieren waar
    elders de apen zijn,maar die geven niet zoveel rommel.Leuk om weer wat oude bekende plaatsen te be-zoeken.Barcelona is wel een place to be,vind ik hebdaar mooie herinneringen aan.Ik reageer wel wat laat,maar ik heb 3 dagen gewandeld rondom Ommen .Prachtig wandelweer gehad.Nog fijne dagen in het zuiden Tot ziens Gr.Ine