Home Sweat Home - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Renske en Andre - WaarBenJij.nu Home Sweat Home - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Renske en Andre - WaarBenJij.nu

Home Sweat Home

Door: Renske en Andre

Blijf op de hoogte en volg Renske en Andre

03 Juli 2012 | Nederland, Leiden

En dan zijn we alweer twee weken thuis. Het is ook al weer even geleden dat ik geschreven heb maar wilde toch nog het laatste stukje wereldreis met jullie delen. Gelukkig is ons avontuur nog niet helemaal afgelopen, want binnenkort gaan we weer op pad met ons eigen kampertje om Europa te verkennen!

We gaan al weer een tijdje terug, Aruba. We hebben hier 2 heerlijke weken doorgebracht, een paar dagen een auto gehuurd om het eiland te verkennen en verder lekker relaxed, gezwommen en gesnorkeld. We zaten in een prima huisje met zwembad dat we hadden gehuurd van een paar Nederlanders die op Aruba wonen, prima mensen ook.

Ook hebben we een paar keer Renske haar neef (Gijs) ontmoet die al jaren op dit eiland woont. Gijs heeft ook het eiland laten zien waardoor je altijd weer op leuke plekjes komt die je anders niet weet. Aruba is een mooi eiland met prachtige witte stranden en een blauwe zee. Voor een echte strandvakantie is het perfect. Voor ons was 2 weken net iets te lang omdat er weinig te doen was verder. Maar het was wel perfect om even bij te komen en natuurlijk heel leuk om mijn neef na ongeveer 15 jaar weer te zien!

En daarna Curacao, weer zo een eiland zou je denken maar nee toch heel anders! Ook hier zaten we in een prima verblijf met in de verte uitzicht van de zee en 5 minuten scooteren van het centrum van Willemstad. Curacao is een stuk gevarieerder dan Aruba met veel verschillede leuke strandjes. Het is zo wie zo leuk om er op de scooter rond te rijden omdat er veel te zien is. En natuurlijk Willemstad zelf met de beroemde pondjesbrug en zijn gekleurde huisjes.
We hebben 10 dagen op Curacao doorgebracht. Naast het eiland verkennen met de scooter en naar het strand gaan zijn we nog naar een struisvogelboerderij geweest. Andre had 10 jaar eerder de eigenaar van deze boerderij ontmoet wanneer hij op Curacao was voor zijn werk en wilde graag nog een keer terug, helaas was de beste man overleden bij een auto ongeluk 2 jaar geleden. Maar toch hebben we een leuke tour gehad door de struisvogelfarm met een gezellige gids en een hoop diertjes.
Veder zijn we ook nog een paar keer langs geweest bij Renske haar nicht Maartje die op Curacao woont. Ook was het erg leuk haar na al die jaren weer te zien.

Na 10 dagen zijn we weer vertrokken van dit mooie eiland, na een slechte voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal bekeken te hebben op het vliegveld zijn we de lucht in gegaan in een groot vliegtuig met maar 10 inzittenden, wat een ruimte!
Dit vliegtuig landde in onze laatste bestemming van onze wereldtrip, New York! Na 5 uurtjes vliegen kwamen we aan in deze prachtige wereldstad.

Allereerst zijn we via het openbaar vervoer naar ons slaapadres voor komende 6 dagen gereisd. Omdat de hotels in New York zo verschrikkelijk duur zijn hebben we ervoor gekozen een kamer te huren bij een New Yorker in zijn huis. Dit bleek een hele goede keuze. Voor een stuk minder geld zaten we bij een New Yorker in huis op een eigen privekamer. Een leuke vent die veel te vertellen had over deze prachtige stad. Ons verblijf bevond zich in een mooie wijk en 15 min van Time Square met de metro. Een prima locatie dus.

We hebben een fantastische week gehad in New York, wat een heerlijke stad is dat. Alles is zo herkenbaar uit films en van tv en dan loop je daar echt rond, fantastisch! En wat een mensen, wanneer je dan ook loopt op time square, zaterdagmiddag in de zon of dinsdag avond in de regen, alleen maar mensen mensen en nog eens mensen. Natuurlijk hebben we genoten van de dingen waar New York bekend omstaat zoals time square, central park, state of liberty, een wandeling over de Brooklyn Bridge en het uitzicht over de stad op de top of the rocks. We zijn natuurlijk ook bij “the memorial” geweest van 9/11. Erg indrukwekkend. Naast alle deze bekende attracties hebben we ook andere wijken bezocht zoals Harlem, Brooklyn, China Town, Little Italie en Greenwich. Deze verschillende wijken maken New York zo divers. Elke wijk heeft weer zijn eigen uitstraling.

We zijn Obahama nog tegen gekomen, hij had een diner bij Sarah Jessica Parker, tientallen politie auto’s en motors, scherpschutters op het dak en helikopters in de lucht. En toen zagen we hem in een flits voorbij rijden, best bijzonder.
We hebben ook nog een voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal gezien, zoals jullie allemaal weten was het ook niet veel maar het was schitterend om te zien dat vele kroegen in een zee van oranje. Toch bijzonder want dit zag je alleen maar gebeuren wanneer Nederland speelde, bij andere landen was dit beduidend minder.

Uiteraard hebben we nog een musical op broadway bezocht, nl the phantom of the opera. Schitterend. En natuurlijk nog heerlijk geshopt! New York echt een stad waar je geweest moet zijn naar onze mening. Fantastische stad!

En toen naar huis, 8 maanden zijn voorbij gevlogen. Maar ook fijn om weer naar huis te gaan en iedereen weer te zien. De terugreis liep niet helemaal soepel. We landde te laat op Londen waardoor we onze vlucht naar Amsterdam niet meer haalde, verschillende mensen waren al of bijna al op Schiphol, die konden weer terug richting huis omdat het nog wel even kon gaan duren. Zo vervelend…uiteindelijk kwamen we met 3 uur vertraging aan op Schiphol. Waar ook nog een keer onze tassen kwijt waren en achtergebleven bleken te zijn in Londen. Dan eindelijk door de douane waar onze lieve familie en vriendinnetjes ons op stonden te wachten. Zo lief dat jullie er allemaal waren en heerlijk iedereen weer te zien! Na een heerlijk weerzien en een gezellige lunch bij ons thuis hebben we ’s avonds heerlijk geslapen in ons eigen bedje.
En nu 2 drukke weken later, met veel gezellige afspraakjes lijkt het wel of we niet weggeweest zijn. Niets veranderd… maar gelukkig hebben we de foto’s nog en kunnen we dit verslag nog af en toe teruglezen om veel na te genieten van deze hele bijzondere reis!

Veel liefs Andre en Renske

• 03 Juli 2012 - 10:13

Anja:

Jullie mogen niet meer weg!!!!!!!! Nou vooruit...nog een paar maandjes dan.... Maar daarna NOOOOIT meer!!!! ;-)
    Kus

• 03 Juli 2012 - 10:22

Hans:

Heb ook op jullie staan wachten maar ja....vertraging en wist niet exact waar jullie vandaan zouden komen.

Nog ff en dan zien we elkaar en kunnen even bijkletsen voordat jullie weer op pad gaan. Jullie weten dat de deur bij ons voor jullie open staat.....dus hast luego en hasta proximo

Xxxx

• 03 Juli 2012 - 12:01

Elfriede:

Hoi Renske en Andre

Leuk dat je nog een eindverslag hebt
    gemaakt, dan is het echt afgerond.
    Ik heb genoten van jullie verhalen
    en foto's. Op deze manier mag
    je van mij nog wel een reisje maken
    maar dat zal er voorlopig wel niet van komen. Hoewel..... over Europa
    en een klein campertje valt
    natuurlijk ook wel te verhalen. Je
    weet maar nooit wat je allemaal
    gaat beleven en een leuk fotootje
    is ook nooit weg. Dus we wachten
    rustig af........
    Groetjes Mam

• 03 Juli 2012 - 18:45

Ine:

Hallo Renske en Andre,
    Hartelijk bedankt voor jullie spannende verhalen,mooie foto's en leuke foto!!!!!Ik heb ervan genoten en keek iedere keer met spanning er naar uit.Zo,n reis vergeet je je hele leven niet meer.Veel plezier in Europa en goede verdere reis .Groeten Ine

• 04 Juli 2012 - 08:18

Toos Koster:

Jongens wat hebben jullie alles bij elkaar een waanzinnige reis gemaakt en wat zonde dat ik niet bij de ontvangst van jullie konden zijn, De reden heb ik naar je moeder geschreven, maar ik was er graag geweest. Ja, New York is fantastisch, ik had ook het idee van , hier sta ik nu in die stad waar je alleen maar van hoort. Van de volgende reis hoor ik waarschijnlijk ook hè, liefs Toos

• 09 Juli 2012 - 10:59

Ingrid:

Hey kids!

Wat een geweldige dingen maken jullie toch mee! Ik ben echt zooooo jaloers!

Is er misschien nog een plekje vrij in de kamper? Dan zal ik iedere avond heel lekker voor jullie koken en euhm... ok, doe ik ook 1 keertje de pottie pottie legen. Ik ben volgende week in Griekenland, kan ik daar dan opstappen?

dikke zoen en heel veel plezier nog!
    Ps. Bij voorkeur geen jaloersmakende foto's meer plaatsen, dat maakt het een stuk dragelijker voor de mensen die jullie niet meenemen. :)

ciao

• 19 Juli 2012 - 21:38

Ria Van Der Wilk:

Hallo Renske en Andre
    Leuk dat laatste verslag !
    Jullie hebben geweldige ervaringen opgedaan.
    Jullie zijn intussen al weer op stap geloof ik. Volgende week spreek ik jeb ouders en hoor ik wel waar jullie zitten. Veel plezier.groetjes Ria

• 09 Augustus 2012 - 10:49

Mandy:

Hey Rens en Andre,

Jammer dat we elkaar niet meer hebben gezien in Leiden.

Jullie hebben ook overal familie/vrienden wonen, leuk zeg!
    Echt leuk dat jullie in NY zijn geweest!

Ben benieuwd waar jullie nu zijn!