Prachtig Costa Rica - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van Renske en Andre - WaarBenJij.nu Prachtig Costa Rica - Reisverslag uit Uvita, Costa Rica van Renske en Andre - WaarBenJij.nu

Prachtig Costa Rica

Door: Renske en Andre

Blijf op de hoogte en volg Renske en Andre

25 April 2012 | Costa Rica, Uvita

We hebben Monteverde weer verlaten, na 3 kwartier hobbelen kwamen we weer op de asfalt wegen wat toch wel een verademing was. We hebben onze route vervolgt naar Puntarenas alwaar we een ferry hebben genomen naar de overkant. De overtocht leek vrij kort maar duurde toch 70 minuten omdat er totaal geen gang in de ferry zat. Aangekomen op vaste wal hebben we nog een uurtje doorgereden en kwamen we uit in Montezuma, een klein, maar heel sfeervol plaatsje aan een prachtig strandje. Het plaatsje bestond vooral uit kleine hotelletjes, restaurantjes en barretjes en gaf een beetje laid-back gevoel met een reggae sfeertje. We hebben een hotelletje opgezocht wat achteraf niet de beste keuze bleek te zijn want de nabijgelegen bar zorgde voor een hoop herrie maar goed we mochten niet klagen voor het geld wat we ervoor hebben betaald. ’s Avonds hebben we er heerlijk gegeten en nog wat gedronken.

De volgende ochtend zijn we naar het nabije natuurpark gereden over wederom een hobbelweg maar we hebben geluk dat de regentijd nog niet is aangebroken anders schijnt het helemaal slecht begaanbaar te zijn. Onze logica dat het park vlakbij hetzelfde genaamde dorpje zou liggen klopte van geen kant wat erin resulteerde dat we totaal verkeerd gereden zijn, we moesten helemaal de andere kant op vanaf Montezuma, maar goed, iets later dan gepland kwamen we toch aan bij het natuurpark Absoluta Cabo Blanco genaamd. Toen we ons bij de receptie melden bleek dat er 1 wandeling was van 4 km naar het strand en 4 km weer terug. Er werd aangegeven dat het een vrij pittige wandeling was maar goed aangezien we er toch waren…Onderweg zouden we wel veel apen en vogels tegenkomen. We waagden het er maar op. De wandeling was schitterend door het oerwoud, zwaar was het zeker, vooral in de hitte hier, April is de maand voor de regentijd en is daardoor ook de heetste maand van het jaar in Costa Rica. Onderweg wel een paar apen gezien heel hoog in de bomen waardoor ze nauwelijks zichtbaar waren dus dat viel ons wat tegen, daarintegen kon je ze wel heel goed horen, wat een geluid produceren deze kleine beestjes. Aangekomen bij het strandje was het wel de moeite waard geweest, een schitterend verlaten strand. Helaas konden we niet zwemmen wegens de enorme stroming daar, wat een golven en wat een sterke zee. Hierdoor bleef het maar een beetje bij pootje baden wat ook al een verwelkome afkoeling was al was het zeewater ook zeer warm. En dan de tocht terug, stijl omhoog met 35-40 graden was geen makkie maar met een hoop doorzettingsvermogen hebben we het toch gehaald, was wel even afzien.
Bij de uitgang van het park kwamen we een hele kolonie apen tegen, zo leuk, waren er wel 20 van heel dichtbij. Pffft hadden we daar nou dat enorme zware stuk voor gelopen:).

Terug in Montezuma hebben we weer heerlijk gegeten en daarna werd er op straat allerlei reggae muziek gespeeld op trommels en andere instrumenten, erg gezellig.

De volgende ochtend heeft Renske contact gehad met haar collega die ook in Costa Rica woont, hij heeft een bungalow park in Uvita, aangezien hij hier nog tot zondag zou verblijven hebben we besloten hier gelijk heen te rijden. Om 3 uur kwamen we van de ferry af en 4 uur later waren we in Uvita, Ballena’s Bungalows. We hadden het op de foto’s gezien maar in het echt was het nog een stukje mooier! Het bestaat uit 5 bungalows voor ong 8 personen per bungalow met een heerlijk zwembad in het midden. Ook heeft het 2 patio’s waarin zich een bbq bevind. Het zwembad beschikt zelfs over een glijbaan en 5 barkrukken. Het voelt een beetje als paradijs! 200 m veder op ben je zo op het strand. Het was uiteraard ook gezellig om mijn collega te zien en zijn vrouw, zus en zwager te ontmoeten. Na 2 gezellige dagen bbq-en, relaxen, zwemmen en bier drinken zijn mijn collega en zijn vrouw op zondag weer vertrokken richting hun woonplaats San Jose. Wij hebben besloten hier nog een weekje te blijven om van de omgeving te genieten en te relaxen.

Maandag hebben we een paardrijdtocht gemaakt met de overbuurman, een schitterende tocht door het oerwoud waar we nog een paar toekans en apen tegenkwamen, halverwege zijn we gestopt bij een watervalletje waar we heerlijk hebben gezwommen.
Op de terugweg zijn we over het strand gereden wat ook prachtig was, al met al zijn we een hele dag weggeweest dus voor onze kont was het niet zo lekker maar we hebben wel een geweldig mooie dag beleeft!

Dinsdag zijn we naar wat strandjes geweest in de buurt, maar het was zo verschrikkelijk warm dat het zeewater ook voor weinig afkoeling kon zorgen, wel hebben we weer mogen genieten van een apenfamilie in de bomen bij het strand. ’s Avonds weer lekker de bbq aangestoken en nog wat gezwommen in het zwembad. Het is hier genieten!

Liefs Andre en Renske

• 25 April 2012 - 07:10

Elfriede:

Lieve Renske en Andre

Ik wist niet dat Andre een prins
    op een paard was en wat voor een
    paard. Lekker warm daar ! Leuk die
    aapjes. Zijn de bungalows van die
    collega ? Daaag kus Mam

• 25 April 2012 - 18:02

Ine:

Hallo Andre en Renske,
    Welk leuk als je all over the world kennissen hebt, ziet er wel weer relaced uit.Wat hebben jullie nog niet gedaan,nu weer paardrijden.De naam Montezuma kwam me zo bekend voor,maar ik ben nooit in Costa Rica geweest,maar nu herinner ik het mij.
    Ik heb ooit een muziekvoorstelling gezien van 5 zangers die heel goed a capella zongen en zich .Montezuma Revence noemden Grappig he.Die hitte is wel even wennen denk ik,vooral als je een zware tocht moet lopen,maar dan zie je ook wat.Ik heb zaterdag een
    bloesemtocht gelopen ook heel mooi,maar wel koud en zonder een heuveltje,dus makkie.Geniet van de zon de zee en de bbq.Groeten Ine

• 26 April 2012 - 10:51

Toos Koster:

Wat een geweldige foto's, trouwens nooit geweten dat jij [Renske] paard kon rijden en die apen, vallen die de mensen niet aan? groetjes Toos