Hollywood en Grand Canyon, allebei groots! - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Renske en Andre - WaarBenJij.nu Hollywood en Grand Canyon, allebei groots! - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Renske en Andre - WaarBenJij.nu

Hollywood en Grand Canyon, allebei groots!

Door: Renske en Andre

Blijf op de hoogte en volg Renske en Andre

09 April 2012 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Lieve allemaal,

Weer een verhaaltje van ons, vanaf een heel ander continent nl Amerika! Eerst even terug naar ons laatste paar dagen in Nieuw Zeeland, we hebben onze laatste dagen hier doorgebracht op een mooie camping aan het strand in Auckland, jammer dat het heel erg waaide dus daar hebben we niet echt van kunnen genieten. Van Auckland zelf hebben we gelukkig wel kunnen genieten, nl van het heerlijke eten en de gezellige kroegjes. Ook hebben we nog een wandeling gemaakt naar de top van 1 van de vulcanen die zich in Auckland bevind en waar je een prachtig uitzicht over de stad had. Daarnaast zijn we ook nog naar Dutch Delight geweest, een restaurant van een rasechte Amsterdammer waar je kon genieten van allerlei Nederlandse “delicatessen” zoals kroketten, frikandellen, poffertjes en pannekoeken. Erg leuk! Verder is Auckland de grootste stad van Nieuw Zeeland, het is een echte stad met enorme gebouwen en veel drukte. We hebben ons prima vermaakt daar.

Woensdag 4 april hebben we helaas afscheid moeten nemen van dit prachtige land waar we zoveel moois hebben gezien en beleefd. Maar ook wel weer spannend is ons volgende avontuur, Amerika!
Na een 12 uur lange vlucht landden we op Los Angeles airport, het vreemde was dat we op 4 april om 1 uur ’s middags vertrokken uit NZ we op 4 april om half 7 ’s ochtends aankwamen op LA. Het is hier namelijk 18 uur vroeger dan in NZ, dat was wel even wennen hoor! Maar goed eenmaal aangekomen na een slaaploze reis hebben we onze huurauto opgehaald en zijn we gelijk doorgereden naar ons hotel, dat zich bevond in Hollywood, we konden onze spullen wel al op de kamer leggen maar hij moest nog schoongemaakt worden, wat betekende dat we niet even konden liggen helaas. Na een snelle douche zijn we Hollywood ingelopen. Waar we gelijk werden overvallen door allerlei mensen die een tour aanboden in hun open auto door Hollywood. Allereerst hadden we er niet echt oren naar maar uiteindelijk kregen we zo een goedkope aanbieding dat we het maar hebben gedaan. Eerst zijn we over de bekende “walk of fame” naar het ook bekende Chinse Theater gelopen en na bijna 24 uur zonder slaap zijn we in de auto gestapt en de tour was eigenlijk wel vrij leuk, allereerst kwamen we langs het bekende Hollywood teken waar je ook een prachtig uitzicht had op LA zelf. Daarna zijn we over de Sunset boulevard gereden en door Beverly Hills, waar we allerlei huizen (na ja zeg maar eerder kastelen) van bekende sterren kregen te zien zoals Tom Cruise, Christina Alquilera, de grote baas van playboy en het huis waar Michael Jackson in was overleden. Het was wel indrukwekkend hoe enorm deze huizen waren. En niet alleen deze huizen, heel Hollywood en Beverly Hills was een rijke bedoeling, niet normaal wat voor een auto’s hier rondrijden, dus Andre kon als echte auto liefhebber zijn hart ophalen. Grappig was dat je echt heel veel herkend uit films en series.

Na deze tour zijn we toch nog maar even onze hotelkamer ingedoken om een paar uurtjes te slapen, heeeeeeeeeerlijk op een gewoon bed, dat was wel luxe na 5 maanden camper! ’s Avonds zijn we nog even de Hollywood boulevard opgelopen om wat te eten, het was door een drukte van belang, erg toeristisch maar genoeg te zien dus wel erg leuk eigenlijk. Het was wel een enorm contrast met NZ! Wat een drukte!
De volgende morgen zijn we richting de Universal Studio’s gegaan, we hebben hier een hele leuke dag gehad! We hebben veel geleerd over de film en de maak hiervan, er waren 3 d en 4 d voorstellingen die erg indrukwekkend waren om te zien, verder nog indrukwekkende special effects en King Kong 3d waar je echt midden inzat, heel gaaf! Verder waren er nog wat leuke achtbanen en het engste spookhuis waar we ooit ingeweest zijn, het was een erg leuke dag.

De dag erna hebben we de auto gepakt en zijn we langs de pacific ocean highway richting Malibu gereden, een leuke route eerst door Beverly Hills en daarna langs de mooie kust. In Mallibu wilden we even wat gaan lunchen, we zagen een tentje aan het strand en wilden daar onze auto parkeren. Toen we daar aan kwamen rijden kwam er gelijk een jongen naar ons toe gerent, hij zou de auto wel voor ons parkeren…We dachten oh jee wat zijn we nu weer in voor een chique gebeuren terecht gekomen, maar het viel gelukkig mee, het was een heel leuk betaalbaal restaurant. Wanneer we klaar waren werd de auto weer voor ons opgehaald, toch wel heel luxe hoor!
We zijn terug gereden en hebben nog rondgelopen op het bekende Rodeo Drive, waar je de duurste winkels van LA kan vinden, en lekker etalages gekeken (daar bleef het wel bij haha). We hebben wel auto’s gezien van 1 of 2 miljoen! Ongelooflijk! ’s Avonds hebben we nog wat gegeten in een hele leuke japanner en later nog gezellig wat gedronken, de volgende dag zouden we weer doorrijden naar de Grand Canyon, we hebben ons prima vermaakt 3 dagen in LA!

De volgende ochtend zijn we vertrokken, we hadden een reis van meer dan 700 km voor de boeg richting de Grand Canyon, dit was achteraf iets verder dan we verwacht hadden maar we wilden het toch wel erg graag zien. Na een lange maar mooie rit kwamen we ’s avonds aan in Flagstaff. Hier hebben we een hotelkamer opgezocht. De volgende ochtend zijn we doorgereden naar de Grand Canyon wat nog maar een uurtje rijden was. Eerst kwamen we langs een vliegtuig museum, en niet zomaar een, het was het museum planes of fame. Andre was gelijk helemaal enthousiast dus we zijn een kijkje gaan nemen. De eigenaren waren echt geweldig, een echt Amerikaans stel. Zij hebben ons rond geleid in het museum, we hebben heel veel bijzondere oude vliegtuigen gezien. De meeste konden ook nog echt de lucht in! We mochten zelfs een vliegtuig kijken die vroeg behoorde tot de US airforce en later omgebouwd was tot VIP transport. Dit museum is zeker een aanrader mocht je in de buurt komen en van vliegtuigen houden;-).

Nog een half uurtje rijden en we kwamen bij het bezoekcentrum van de Grand Canyon waar we allereerst een IMAX presentatie hebben bekeken over de Grand Canyon, heel gaaf, het leek net of je zelf door de Grand Canyon vloog (dat scheelde ons weer een dure helicoptervlucht;-)). Daarna zijn we het park zelf ingereden, de eerste aanblik van de Grand Canyon was zo verschrikkelijk indrukwekkend! Kippenvel en zeker de 700 km waard geweest. Wat ontzettend mooi! We zijn naar verschillende uitkijkpunten gereden die allemaal weer verschillend waren om te zien maar niets haalde het bij die eerste aanblik. Desondanks ging het niet vervelen en waren alle punten even mooi om te zien. We hebben ook nog genoten van de zonsondergang wat de Canyon schitterende kleuren gaf. We zijn nog steeds onder de indruk! (gelukkig hebben we de foto’s nog:)). Momenteel zijn we in een hotel een half uur vanaf de Grand Canyon, morgen gaan we via een stukje Route 66 naar Las Vegas! Onze reis terugverdienen;-))

Veel liefs
Andre en Renske

• 09 April 2012 - 09:44

Toos Koster:

Oh jongens, ik leef zo met jullie mee, wij zijn namelijk ook in Amerika geweest, wat jullie schrijven herken ik zo en nu naar Las Vegas, wat bizar, maar toch geweldig is. Geniet ervan, groetjes Toos

• 09 April 2012 - 17:47

Ine:

Hallo Renske en Andre,
    Wel even een heel andere wereld waar jullie nu zijn.Zijn jullie niet gevraagd om een rol in een film te spelen? Ik dacht dat jullie naar Costa Rica gingen,maar dit is ook heel erg mooi.Gelukkig kan ik nu een beetje
    meeleven,want hier ben ik ook wel eens geweest.Niet in Hollywood.Succes in las Vegas,daar kijk je ook je ogen uit.Tot de volgende keer.Groeten Ine

• 13 April 2012 - 17:13

Mandy:

Wow en dan zijn jullie in US, heel anders en zo te lezen ook heel leuk. Echt gaaf! Als ik het zo lees en die fot zie van Rodeo Drive denk ik meteen aan Pretty Woman! ;)
    Heb echt gelachen om die gele huurauto ;)

Heel veel plezier nog!

X Men

• 14 April 2012 - 06:14

Herman & Veronique :

Hoi Andre en Renske, we liepen een beetje achter met het lezen van jullie blog. Dat komt dat we nu thuis zijn en niet meer zo regelmatig naar waarbenjij.nu gaan om onze eigen verhaaltjes op de blog te zetten (en dan natuurlijk ook even doorklikken naar onze reisvrienden). Als we lezen wat jullie meemaken willen we ook gelijk weer weg.
    Wat een cultuur schok moet dat zijn van natuur naar stad. Gelukkig ligt er dan op 700 km weer nieuwe natuur te wachten. Het is fijn om te lezen dat jullie zo genieten en dat zet ons weer aan het fantaseren.
    Pas op, voor je het weet ben je weer thuis. Heel veel plezier,
    Veronique en Herman.

• 14 April 2012 - 08:08

Bianca:

Leuk om te zien dat jullie in mijn thuishaven voor 6 maanden zijn geweest! :) En leuk dat jullie ook hebben genoten van Dutch Delight, haha! Veel plezier verder nog! :)

• 17 April 2012 - 19:39

Elfriede:

Hoi Renske en Andre

Een reaktie beter laat dan nooit.
    Heb het geprobeerd op de boot,
    maar het bericht werd niet verzonden. Jullie gaan wel snel nu
    van Nieuw Zeeland naar Hollywood
    en nu weer in Costa Rica, kunnen jullie
    het zelf nog bijhouden.? Ik heb nog
    geen foto's gezien van het echte
    backpacken gaat dat nog gebeuren
    of zien jullie ervan af, wat ik me wel voor
    kan stellen. van de week even skypen.